Dagens träning



När jag kom hem i eftermiddags kände jag mig pigg och full av överskottsenergi. Bestämde mig för att bege mig ut på en lugn löptur, där jag inte hade några kvar på mig själv. Drog på mig mina nya kläder, knöt skorna och springa upp till 60 gatan, stretchade och startade klockan. Det var fortfarande varmt i luften, ca 18 grader! Sen sprang jag över Queenboro bridge, in på Long Island City där jag kände att jag kommit fel, la i en högre växel och tog bron över till Greenpoint. Benen kändes vid detta laget väldigt sega efter de två broarna och tempot var lågt och jag kokade nästan. Tog några klunkar vatten samt tre energi-jellybitar som jag provade att ta för första gången någonsin. Konsistensen är som gummibjörnar! Jag valde jellybitar istället för jellyshot, för jag har inga problem med att tugga medan jag springer. Tanken är att jag ska vänja magen fram till maraton för jag ska ha med mig några stycken dit. Sprang vidare ner till Williamsburg och upp för den hemskt branta bron till Lower East Side, in bland folket, sedan följde jag East River hela vägen till 40e gatan. En bra 15 kilometers runda sådär på eftermiddagen. Jag känner redan att träningsvärken har brutit ut!! Och jag måste bara skryta om att mina  abs har äntligen tittat fram :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jädrans vad snygg du e!!!
Kämpa på. Puss STORA syster!

Unknown sa...

Jäla biff! Jag beundrar dig starkt! :-)

sa...

Tack syrran!!

sa...

Tack så mycket annie :-)

Skicka en kommentar