TADA!

Ett par nya brillor! Var verkligen på tiden tyckte jag. Kul med förändring också. Och ett plus i kanten är att jag gick till optikern själv!!! Blir fortfarande lite mesig när viktiga saker är på engelska. Men jag klarade det :) väldigt skönt att inte vara beroende av Synsam nu när jag bor här.

De ville göra en grundlig synundersökning på mina ögon så de har alla uppgifter från början nu när jag är ny, alltså så gjorde dem både en yttre koll och en "inre" där de gick bak i ögat och kollade på synnerven, gula fläcken m.m. Där hittade de en prick i höger öga som sitter nära synnerven. De visste inte vad det var och ville inte spekulera i något utan vetskap så jag gick därifrån i söndags väldigt nervös och orolig. Av någon anledning tror man alltid det värsta. Ringde Synsam igår och förhörde mig om dem hade några uppgifter på mig ang någon prick men de har inte behörighet att göra en inre synkoll (om man inte är allvarligt sjuk) så jag kan ha haft denna prick hur länge som helst. Ingen som vet.
Fick en tid redan idag och gick tillbaka och tog några fler foto på ögat. Det visade sig att jag har en leverfläck i ögat. En pigmentnevus som det så fint heter. Det är ingenting som stör mig, visste ju inte ens att jag hade den där. Man kan inte göra någonting åt den heller, vi får hålla koll på den bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt ändå med en leverfläck i ögat, jag menar hur många kan säga att de har det??

Anonym sa...

Maria!! Jag har varit med om precis samma sak, när jag var typ 30 ( o DET var LÄNGE sedan;-))) så skrämde en ögonläkare upp mig så jag trodde jag hade cancer i ögat men det var också en "leverfläck". Kram på dig Anneli

Skicka en kommentar