Jag kommer bli världens bästa mormor.

Varning för ett bittert inlägg här. Efter att ha brottats med förkylning, bihåleinflammation (det får jag alltid när jag är förkyld), nära till öroninflammation i ena örat (som jag lyckades stoppa genom att trycka in en halv vitlöksklyfta i örat haha), feber och halsont i en vecka nu trodde jag att jag skulle se ljuset fram till helgen. Men tji fick jag efter promenaden igår. Nu har jag fått så ont (nästan gråtfärdig) i andra örat och till råga på det är jag så hes att jag helst inte ska prata. Men hur lätt är det med en 4-åring och en 3-åring runt sig? Tro mig, knaprar piller upp till öronen (synd att man inte kunde trycka in lite i örat) och dricker te med ingefära och citron flera gånger om dagen. Andas i ångorna från kokande vatten, gurglar saltvatten osv, osv, osv... Har nog provat alla husmorstips som finns. Haha, jag kommer bli världens bästa mormor som har dem bästa knepen när man är sjuk :-)
Någon gång ska jag väl bli frisk? Nu när jag åkt på så här mycket på en och samma gång, kommer jag nog (med alla fingrar hållna) vara frisk som en nötkärna hela vintern. Det är vad jag hoppas på iaf. NU VILL JAG BLI FRISK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar