Spring i benen

Jag har sprungit många mil i mina dagar men fortfarande har jag långt kvar till mitt mål. Att få känna pulsen under ett maraton är något obeskrivligt för mig. Men det tar tid att bygga upp sina muskler och sin uthållighet.
Den här veckan har det inte blivit någon långrunda. Än. Varken krafterna eller tiden har funnits där, men i morgon hoppas jag ta mig över till Hudson river och upp längs floden. Under veckor som denna blir jag frustrerad. Herregud, hur länge sedan var det egentligen jag sprang milen? Varför blir jag omsprungen över bron? Jag blir dock lugn när jag påminner mig om att jag springer för min egen skull. Löpning handlar om att må bra, inte om att vinna. Och jag kommer dessutom att springa hela mitt liv så jag har många bra och många dåliga rundor framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar