En söndag i buschen

I söndags var det min födelsedag! Vi ville spendera denna soliga dag någon annan stans än här i stan (även om vi varit på resande fot de sista månaderna). Vi tog tåget till New Haven som ligger mellan Boston och Connecticut. Där hämtade Sam och Pudge oss. Åkte hem till dem, lämnade av vår packning sen hade vi två alternativ. Antingen åka till stranden eller river tubing! Vi valde givetvis det sistnämnda. Flyta i en gummiring nerför en flod i 1,5 timme.
Började med att vi fick en chock när vi klev ner i det kalla vattnet haha. Efter tredje försöket lyckades jag komma upp på gummiringen och då var det bara att flyta iväg. Jag som är lite smått rädd för sjövatten (där man inte ser botten) började genast göra allt för att ta mig fram till Håkan! Och såklart när första strömmen kom med stenar och mini vattenfall satte sig ringen fast mellan två stenar, där satt jag och väntade på att någon skulle kunna komma bakifrån och knuffa loss mig. Skrek på Håkan som bara gled längre och längre iväg :) Måste sett sjukt roligt ut när jag kämpade för glatta livet att inte åka av. Efter 1,5 timme av ren natur, luft och så mycket chill det bara går var vi framme. Det går inte att beskriva vilken härlig känsla det var att bara sitta där och flyta med i strömmen! Magiskt
Efter det var alla möra och trötta så det blev en lugn kväll med grillat, öl och mys! Perfekt dag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar