Manhattan runt på två hjul




Idag kom den stora dagen som var en av anledningarna till av vi köpte våra cyllar - cykla Manhattan runt. Kunde inte valt en bättre dag. Vädret har varit lite halvmolnigt, toppen. Utgick från Fika som ligger downtown, tog västsidan ända upp till toppen, eller så långt man kan komma med cykel. En raksträcka med suverän cykelbana hela vägen. Så himla härligt att åka fram på cykel i denna stad. Allting går så otroligt mycket fortare. Uppe i Inwood och Harlem, rättare sagt hela vägen ner till oss längs östsidan började monsterbacke efter monsterbacke, utmärkt utan växlar haha, och ett zickzack arbete ibland alla miljoner africanamerican som bor där uppe och till råga på det så måste man stanna vid varje tredje rödljuse. Det suger balle! Efter 6 timmar, 45.97 kilometer, 1655 kcal - kom vi äntligen i mål. Och det var en utmaning som heter duga. Har nog aldrig varit så trött i mina ben i hela mitt liv. Men en sak är säker - det var absolut inte sista gången. En gång i veckan utbrast jag efter halva rundan men det tar jag tillbaka nu!!! I skrivande stund kom jag just på att det är ungefär denna sträckan ett marathon ligger på och det kommer jag aaaaldrig orka springa. Helvete vad långt!

Sitter fastklistrad i soffan och dricker hemmagjort sangriamaria. Himmelsk gott!








 














 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar